Meest gestelde vragen

Vind hier de meest gestelde vragen over yacht.

Contact met Yacht

Hoe bereik ik het Yacht Supportcenter?

Het Yacht Supportcenter is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.30 uur op 020 569 1660. Of stuur een e-mail.

Hoe kan ik contact opnemen met Yacht?

Afhankelijk van je vraag kan je telefonisch, per e-mail of social media, of via een van onze kantoren contact met ons opnemen.

Bekijk hier onze contactgegevens

Inloggen

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Klik in het inlogscherm op ‘gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’ om een nieuwe aan te vragen.

Ik ben zzp’er of doorlener en ik heb nog geen gebruikersnaam of wachtwoord. Hoe kom ik daar aan?

Als ZZP’er of doorlener ontvang je een e-mail waarmee je zelf een account kan aanmaken. Via de link in de mail kom je op de inlogpagina. Klik rechts onderin het scherm op ‘nieuw account aanmaken’. 

Ik kan niet inloggen op Mijn Yacht. Wat moet ik nu doen?

Wanneer je in dienst komt bij Yacht, krijg je een eigen Mijn Yacht account. De activatiemail wordt naar jouw persoonlijke e-mailadres gestuurd. Vaak is jouw persoonlijke e-mailadres ook jouw gebruikersnaam. 
Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met Yacht Supportcenter  via 020 569 1660, of stuur een e-mail.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Deze geef je door aan jouw consultant bij Yacht.

Reis- en onkosten declareren

Waar vind ik meer informatie over reis- en onkosten declareren?

Als je op Mijn Yacht bent ingelogd vind je meer informatie of reiskosten en overige onkosten. Via het digitaal onkostenformulier kan je daar jouw declaratie indienen. 

Uren schrijven

Waar declareer ik mijn uren?

Je kunt je uren via Mijn Yacht declareren of via de Yacht app.

 

Verlof

Wat zijn officiële feestdagen?

Ziek- en beter melden

Hoe meld ik mij ziek en weer beter?

Dit kan heel eenvoudig via Mijn Yacht of in de Yacht app. Klik in het menu op ‘Ziek en beter melden’ en vervolgens op ‘+nieuwe ziekmelding’. Vul in het volgende scherm de benodigde gegevens in en bevestig deze met de knop ‘indienen’. Via hetzelfde nu kan je je ook beter melden. Belangrijk om te onthouden: meld je eerst ziek, declareer daarna pas ziekte-uren. Wanneer je ziekte-uren schrijft, maar er staat geen ziekmelding geregistreerd, komen je uren niet goed binnen bij het Yacht Supportcenter. 

Met jouw consultant bij Yacht heb je afgesproken wie je ook nog persoonlijk op de hoogte brengt: bijvoorbeeld je opdrachtgever of consultant. Bel bij twijfel altijd jouw consultant bij Yacht. 

Lukt het niet om je online ziek of beter te melden of wil je iets wijzigen nadat je je ziek gemeld hebt, bel dan naar Health@Work op 020-5695892

Ik ben mij vergeten ziek te melden via de website, kan ik dat nog op een andere manier doen?

Ben je vergeten of lukt het niet om jezelf online ziek of beter te melden, dan kun je bellen naar Health@Work via T: 088-126 9960

carrière

Hoe maak je carrière?

Carrière maken is constant jouw ambities scherp hebben en bijstellen. Dat doe je door bij alles wat je doet deze 3 stappen in je achterhoofd te houden: 

  1. Succes realiseren: dit bereik jij dankzij alle expertise, kennis en ervaring die je hebt opgedaan tijdens je studie en professionele loopbaan. Door eigenaarschap te nemen over jouw projecten en doelen boek je succes;
  2. Impact maken: dit bereik je door sterk teamspel. Je hebt anderen nodig tijdens je carrière. Als team of projectgroep maak je écht het verschil binnen een organisatie. Teamwork maakt jouw impact zichtbaar op de werkvloer;
  3. De next step zetten: dit realiseer jij met strategisch inzicht: weten waar je heen wilt groeien en via wie of welke functies je dat bereikt. 

We zetten alle mogelijke manieren om jouw volgende niveau te bereiken uiteen en vergroten zo jouw carrièrekansen. Naast expertise heb je ook essentiële (soft) skills, zoals zelfreflectie, nodig om te groeien naar een volgend niveau. Andere professionals zetten grote carrièrestappen door een carrièreswitch te maken. Time to shine!

In welke functies heb je regelmatig een probleemanalyse nodig?

Een probleemanalyse of een oplossingsgerichte houding heb je als professional in veel (leidinggevende) functies nodig. In ons overzicht zie je snel welke functies je zoal bij Yacht kan vervullen.

In welke sectoren maak jij je ambities waar?

We hebben bij Yacht altijd nieuwe uitdagingen klaarstaan in 8 verschillende sectoren: IT, Finance, Engineering, SCM&P, HRM, Legal, Marketing & Communicatie en de Publieke Sector.

Wanneer ontwikkel jij een visie?

Een duidelijke visie is essentieel voor het succes van een bedrijf. Om een visie te definiëren, zijn er verschillende opties: 

  • Als directeur van een organisatie ontwikkel en definieer je zelf de visie. Dit gebeurt vaak als jij een eigen bedrijf start, aangezien jij zelf duidelijk weet hoe en wat je wilt;
  • Als lid van het managementteam ontwikkelen jullie de visie samen, bijvoorbeeld tijdens een scrum- of ouderwetse heisessie;
  • Vanuit alle lagen van een organisatie worden medewerkers betrokken om, bijvoorbeeld in een werkgroep, samen de visie van de organisatie of afdeling te formuleren. 

Wat is een bedrijfsvisie?

Lees de visie van een bedrijf en weet waar een organisatie de komende jaren naar toe streeft. Een visie is gericht op de toekomst en omvat een bepaalde periode. De visie geeft antwoord op de volgende vraag: Wat wil een organisatie de komende 5 of 10 jaar betekenen en bereiken in de maatschappij? 

Wat is een goed voorbeeld van een missie en visie?

Elk succesvol bedrijf heeft een duidelijke missie en visie. Om je een indruk te geven, dit zijn de missie en visie van Philips. Missie: ‘Het leven van mensen verbeteren met zinvolle innovaties.’ Visie: ‘Philips streeft ernaar middels innovaties de wereld om ons heen gezonder en duurzamer te maken. Ons doel is om in 2025 de levens van drie miljard mensen te hebben verbeterd. Wij bieden de beste werkomgeving voor mensen die onze passie delen en samen bieden we onze klanten en aandeelhouders ongekende meerwaarde.’

Wat moet er in een probleemanalyse?

Een probleemanalyse bestaat uit de volgende 6 onderdelen. Met dit stappenplan stel je goed een probleem vast en ga je er effectief mee aan de slag. 

  1. Probleembeschrijving: wat gaat er niet goed in een werkproces?
  2. Afbakening: ga vragen stellen om het probleem in te kaderen. Gebruik hiervoor de 6 w’s
  3. Probleemstelling: waarom gaat het mis?
  4. Informatie: heb je achtergronden nodig om het probleem op te lossen?
  5. Doelstelling: wat wil je bereiken met de oplossing?
  6. Overtuiging: wie moet je meekrijgen om draagvlak voor jouw verbeterproces te krijgen?
     

Welke modellen heb je nodig voor een probleemanalyse?

Voor het maken van een probleemanalyse zijn deze 3 methodes gangbaar:

  1. 5Wh2;
  2. 5x waarom;
  3. Visgraatmodel.