Meest gestelde vragen

Vind hier de meest gestelde vragen over yacht.

Contact met Yacht

Hoe bereik ik het Yacht Supportcenter?

Het Yacht Supportcenter is op werkdagen bereikbaar van 8.30 uur tot 17.30 uur op 020 569 1660. Of stuur een e-mail.

Hoe kan ik contact opnemen met Yacht?

Afhankelijk van je vraag kan je telefonisch, per e-mail of social media, of via een van onze kantoren contact met ons opnemen.

Bekijk hier onze contactgegevens

Inloggen

Ik ben ZZP’er of doorlener en ik heb nog geen gebruikersnaam of wachtwoord

Als ZZP’er of doorlener ontvang je een e-mail waarmee je zelf een account kan aanmaken. Via de link in de mail kom je op de inlogpagina. Klik rechts onderin het scherm op ‘nieuw account aanmaken’. 

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord kwijt

Klik in het inlogscherm op ‘gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten’ om een nieuwe aan te vragen.

Ik kan niet inloggen op Mijn Yacht

Wanneer je in dienst komt bij Yacht, krijg je een eigen Mijn Yacht account. De activatiemail wordt naar jouw persoonlijke e-mailadres gestuurd. Vaak is jouw persoonlijke e-mailadres ook jouw gebruikersnaam. 
Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met Yacht Supportcenter  via 020 569 1660, of stuur een e-mail.

Persoonlijke gegevens wijzigen

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Deze geef je door aan jouw consultant bij Yacht.

Reis- en onkosten declareren

Waar vind ik meer informatie over reis- en onkosten declareren?

Als je op Mijn Yacht bent ingelogd vind je meer informatie of reiskosten en overige onkosten. Via het digitaal onkostenformulier kan je daar jouw declaratie indienen. 

Uren schrijven

Waar declareer ik mijn uren?

Je kunt je uren via Mijn Yacht declareren of via de Yacht app.

 

Verlof

Wat zijn officiële feestdagen?

Ziek- en beter melden

Hoe meld ik mij ziek en weer beter?

Dit kan heel eenvoudig via Mijn Yacht of in de Yacht app. Klik in het menu op ‘Ziek en beter melden’ en vervolgens op ‘+nieuwe ziekmelding’. Vul in het volgende scherm de benodigde gegevens in en bevestig deze met de knop ‘indienen’. Via hetzelfde nu kan je je ook beter melden. Belangrijk om te onthouden: meld je eerst ziek, declareer daarna pas ziekte-uren. Wanneer je ziekte-uren schrijft, maar er staat geen ziekmelding geregistreerd, komen je uren niet goed binnen bij het Yacht Supportcenter. 

Met jouw consultant bij Yacht heb je afgesproken wie je ook nog persoonlijk op de hoogte brengt: bijvoorbeeld je opdrachtgever of consultant. Bel bij twijfel altijd jouw consultant bij Yacht. 

Lukt het niet om je online ziek of beter te melden of wil je iets wijzigen nadat je je ziek gemeld hebt, bel dan naar Health@Work op 020-5695892

Ik ben mij vergeten ziek te melden via de website, kan ik dat nog op een andere manier doen?

Ben je vergeten of lukt het niet om jezelf online ziek of beter te melden, dan kun je bellen naar Health@Work via T: 088-126 9960

carrière

Hoe helpt een professioneel netwerk bij carriere maken?

Het netwerk van Yacht bestaat uit ruim 5.000 ambitieuze professionals met wie jij (online) kennis en ervaring uitwisselt. Deze gelijkgestemden inspireren en helpen elkaar met persoonlijke vraagstukken. Carrière maken doe je niet alleen. Dat doe je door elkaar te versterken en te helpen met ontwikkeling. Daarom zijn we onder andere 5 verschillende communities gestart in: Software Development, Engineering, Data, Business Information en Finance.  
 

Hoe vind je een nieuwe uitdaging tijdens je carrière?

Een nieuwe uitdaging vinden lukt alleen wanneer je weet wat je wilt en (nog niet) kan. Die uitdaging kan een compleet andere functie in een nieuwe branche zijn of het leren van een skill die je nog niet beheerst. Op deze pagina over carrière maken vind jij precies de uitdagingen die bij jou passen!

Hoe zet ik deze skills in bij Yacht?

Deze soft skills zet je bij Yacht in in je vakgebied, tijdens nieuwe uitdagingen of binnen onze communities

In welke sectoren maak jij je ambities waar?

We hebben bij Yacht altijd nieuwe uitdagingen klaarstaan in 8 verschillende sectoren: IT, Finance, Engineering, SCM&P, HRM, Legal, Marketing & Communicatie en de Publieke Sector.

Is er een stappenplan om je assertiviteit te ontwikkelen?

Ja! Dat stappenplan vind je op deze pagina. Om assertiviteit te ontwikkelen moet je eerst goed begrijpen wat het betekent, waarom het belangrijk is en wat de verschillen zijn met subassertiviteit en agressief gedrag. Wanneer je dit helder hebt, ga je kijken hoe je jouw assertief zijn vergroot. Dit doe je aan de hand van voorbeelden en oefeningen.

Waarom zijn deze soft skills essentieel?

De soft skills uit onze skillset zijn universeel voor elk vakgebied. Het zijn stuk voor stuk competenties die elke ambitieuze professional vroeg of laat resultaat opleveren en nodig zijn om een volgende stap te zetten in je carrière. Met alleen je harde skills kom je er niet als je jouw werkzaamheden naar een hoger niveau wilt tillen. 

Wat is de definitie van assertief?

Assertiviteit is voor jezelf opkomen op een verbale en non-verbale manier. Het gaat over eerlijk en vol zelfvertrouwen handelen. In werksituaties betekent dit voor jezelf opkomen én daarbij je collega respecteren. Assertief zijn zit op de scheidslijn tussen nederig gedrag (subassertief) en agressief overkomen, en draait om dicht bij jezelf blijven.

Wat is de definitie van autonomie?

Autonomie is afgeleid van het Griekse woord autonomía. Dat is opgebouwd uit de woorden: autos (zelf) en nomos (wet) en afgeleid van autonomos, wat ‘eigen wetten opleggend’ betekent. Het beste synoniem van autonomie is zelfbeschikking. Een autonoom iemand bepaalt zelf wat hij/zij belangrijk vindt en handelt daarnaar. 

Wat zijn de 9 soft skills uit de skillset?

  1. Assertiviteit
  2. Autonomie
  3. Netwerken
  4. Visie ontwikkelen
  5. Presenteren
  6. Zelfreflectie
  7. Probleemanalyse en oplossingsgericht werken
  8. Timemanagement
  9. Prioriteiten stellen
     

Wat zijn de kenmerken van assertiviteit?

  • Verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag
  • Voor jezelf opkomen
  • Eerlijk zijn over wat je vindt, voelt, denkt en wilt
  • De ander respecteren 
  • Kwetsbaar durven zijn
  • Een conflict niet mijden

Welke verantwoordelijkheden horen bij autonoom zijn?

Bij autonoom zijn hoort dat je zelf verantwoordelijkheid neemt over jouw:
motivatie, behoeften, gevoelens, mening, zienswijzen, inzetbaarheid en gemaakte keuzes en de consequenties daarvan.