round the table

Kennissessie: Ontdek de geheimen van succesvolle grip op inhuur

dinsdag 03 juni 2025

Author Image

Gehost door Roderik Visser

Client Solutions Manager

Header image

Rond 2007 ontstonden de eerste Brokers voor het contracteren van de externe flexibele schil (zzp’ers en bureaus) van organisaties. Zo’n drie jaar later zorgde de opkomst van gespecialiseerde MSP’s voor totale ontzorging van het inhuurproces. De aanhoudende groei in vraag naar Broker- en MSP-dienstverlening onderschrijft de urgentie die veel organisaties ervaren om grip op inhuur te realiseren.

Hoe zorg je voor draagvlak binnen je organisatie voor centralisatie van inhuur? Hoe zorg je voor aantrekkelijk opdrachtgeverschap voor inhuur? Hoe creëer je inzicht in de uitgaven en andere elementen die je rondom inhuur wenst te hebben? Hoe beheers je de kosten? Hoe voorkom je wettelijke en arbeidsrechtelijke risico’s? Hoe creëer je wendbaarheid door met behulp van een partner de juiste externen, met de juiste competenties, tegen de juiste voorwaarden en op het juiste moment in te zetten?

Aanmelden

Een exclusieve kennissessie voor inkoop & HR professionals en andere betrokkenen bij inhuur

Bovenstaande vragen kennen geen eenduidig antwoord. Daarom organiseren we wederom een kennissessie, dit jaar op dinsdagmiddag 3 juni in Woerden, waar onderstaande sprekers prijsgeven hoe zij hun reis naar grip op inhuur hebben aangepakt. Om voldoende ruimte voor dialoog te creëren, vinden alle presentaties plaats in de vorm van een ‘ronde tafel’.

Moderator tijdens deze middag is Alfred de Weert, gespecialiseerd in tender- en aanbestedingsstrategie, met twintig jaar ervaring als tenderdirecteur en -adviseur. Met trots kondigen we hierbij onze sprekers aan, die de reis naar grip op inhuur al hebben gerealiseerd en hun ervaringen graag delen:

  • Joop van Hillo: Senior Vendor Manager, Rabobank;
  • Johan Kanis: Manager Recruitment, Wageningen University & Research (WUR);
  • Louis van den Dungen: Senior Inkoopadviseur Stichting RIJK, betrokken bij de Broker aanbestedingen van gemeente Alkmaar en dertien samenwerkende gemeenten in Noord-Holland.
  • Mark Poort: Directeur Social & Public Affairs, Randstad Holding

Je kunt aan twee rondetafelgesprekken deelnemen en jouw specifieke voorkeur aangeven in het registratieformulier.

Meld je aan

Programma

  • 12.00 - 13:00 uur: Inloop + lunch
  • 13.00 - 14:00 uur: Opening en paneldiscussie
  • 14:00 - 17.00 uur: Kennissessies met twee rondetafelgesprekken incl. sprekers van jouw voorkeur. 
  • 17.00 uur: Afsluitende borrel met een hapje en drankje waarin we aan het eind van de middag samen napraten. 

Sprekers

  • Moderator Alfred de Weert
    Alfred is expert in tender- en aanbestedingsstrategie. Na verantwoordelijk te zijn geweest voor de verbetering van tenderteams en tenderprocessen bij o.a. CSU, Jacobs Douwe Egberts en Randstad ondersteunt hij momenteel een breed scala aan inschrijvende opdrachtgevers. Daarnaast is hij actief als verbinder tussen de vakgebieden Inkoop en Tenderen. Hij neemt u mee in de trends binnen tenderland, leert u hoe u meer en/of betere inschrijvingen krijgt op uw uitvraag, en modereert met veel plezier onze paneldiscussie’.
  • Joop van Hillo: Senior Vendor Manager, Rabobank
    Rabobank maakt al sinds 2008 gebruik van brokers voor contractmanagement en search. Joop neemt u mee in de keuzes die Rabobank gemaakt heeft zoals de recente keuze om het leveranciersmanagement en de contractering m.b.t. het inhuren van NON-IT professionals via de brokers te laten verlopen.
  • Johan Kanis: Manager Recruitment, Wageningen University & Research (WUR)
    Vanaf 2017 werkt WUR met een centrale inhuurdesk bemenst door een Broker. Na verloop van de maximale termijn is na een nieuwe aanbesteding in 2023 de 2e raamovereenkomst voor Broker dienstverlening in werking getreden. Johan neemt je vanuit de dagelijkse praktijk mee in de doorontwikkeling van de inhuurdesk ten behoeve van meer grip op inhuur. 
  • Louis van den Dungen: Senior Inkoopadviseur St. RIJK
    Louis heeft in 2022 de samenwerkende gemeenten in de regio Bollenstreek, Noordzeekanaal en in 2024 gemeente Alkmaar na een intensieve voorbereidingsperiode begeleid van een decentraal naar een centraal inhuurproces.
  • Mark Poort, Directeur Social & Public Affairs, Randstad Holding
    Mark deelt zijn visie op de huidige en toekomstige wet- en regelgeving voor arbeid (zoals VBAR) en de impact op de wereld van (flexibel) werk.

Tijd en locatie

Dinsdag 03 jun, 2025 12:00  tot  17:00
KAS Woerden De Bleek 13, 3447 GV Woerden Bekijk in Google Maps

Sprekers

Alfred de Weert

Moderator event, adviseur tendermanagement

Joop van Hillo

Senior Vendor Manager at Rabobank

Johan Kanis

Manager Recruitment at Wageningen University & Research (WUR)

Louis van den Dungen

Senior Inkoopadviseur at St. RIJK

Mark Poort

Directeur Social & Public Affairs, Randstad Groep Nederland

Wil je meer weten?

Neem dan contact met mij op

contactperson Image

Roderik Visser

Client Solutions Manager

Meld je nu aan voor de kennissessie: Ontdek de geheimen van succesvolle grip op inhuur

Jouw privacy is belangrijk voor ons. Yacht gaat zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement

Download de paper: grip op Inhuur Banner

Download de paper: grip op Inhuur

Wil jij ook je inhuurproces in deze schaarse arbeidsmarkt naar een next level brengen? Download nu onze paper! Hierin lees je de ervaringen en uitdagingen van 4 organisaties over hun inhuurproces.

Download de paper