Maak het verschil binnen jouw vakgebied

Nieuwsberichten

“Bijzondere meet & greet met goed advies als resultaat”

Mark van Zuijlen | IT, Marketing & Communications

“Met mijn thesis over de effecten van mobiele banners op offline sales won ik de Dutch Marketing Thesis Award. Dat was geweldig! Innovatie is mijn drijfveer. Daarmee kun je het verschil maken. Daarom zoek ik als online campagnemanager altijd naar de ideale mix tussen verschillende online platformen. Die kan voor iedere klant anders zijn.

lees verder

Game over? Next level

Peter Loonstra | Marketing & Communications

Speelse oplossingen met een serieus resultaat. Games waar je iets van leert zijn al jaren bezig met een stevige opmars. Serious games zijn de toekomst vind ik. Want hiermee kunnen we op een leerzame manier processen verbeteren, trainingen geven, gedrag veranderen en bovenal ons werk leuker maken.

lees verder

“Mijn netwerk is uitgebreid … en hoe!”

Jorden van Foreest | HRM, IT

“Als je met iemand een meet & greet zou mogen hebben, met wie zou dat dan zijn? Best een lastige vraag als je er niet op voorbereid bent. Hij maakte deel uit van Yachts enquête rondom de campagne ‘Welkom in ons netwerk’. Ik stond op het punt om te solliciteren naar een strategische functie bij Yacht, was daarvoor de website van Yacht aan het bekijken en kwam zo uit bij die enquête. Direct maar even invullen, dacht ik.

lees verder

Heb meer lef met creatieve werkvormen

Peter Loonstra | Marketing & Communications

Onze vergadercultuur in een notendop: we komen bij elkaar op een vastgesteld tijdstip. Gaan zitten en werken de agenda af. Ergens halverwege de afgesproken tijd daalt bij de meeste deelnemers de concentratie. Zelfs bij de doorgewinterde vergadertijgers hoor ik weleens: graag meer inspiratie en effectiviteit alsjeblieft. Want in veel vergadersessies is er geen sleur gewenst, maar juist veel creativiteit. Hoe doorbreek je nou die oersaaie standaard vergadercultuur? Hoogste tijd dus voor meer lef met creatieve werkvormen. Een paar voorbeelden.

lees verder

Vijf symptomen van lage voorraadbetrouwbaarheid

Rien de Jongste | Supply Chain Management & Procurement

Een gebied in de logistiek dat vaak onvoldoende aandacht krijgt maar waar flinke besparingen gerealiseerd kunnen worden, is voorraadbetrouwbaarheid. Nagenoeg alle logistieke processen binnen een warehouse omgeving vallen of staan met de juistheid van de voorraad. Het aantal factoren dat van invloed is op de voorraadbetrouwbaarheid is omvangrijk, complex en vaak moeilijk inzichtelijk te maken. Dit brengt het gevaar met zich mee dat de impact van deze materie door de organisatie niet of onvoldoende wordt onderkend en de situatie uit de hand begint te lopen.

lees verder

‘JE TALENT ONTWIKKELEN, DAT IS HET’

Ard Kistemaker | Engineering

‘Iemand zijn eigen talent laten ontdekken -en weten dat jij daaraan hebt bijgedragen- dat geeft me ontzettend veel voldoening.’ Voor Ard Kistemaker, directeur van Yacht Engineering & Supply Chain Management is talentontwikkeling een sleutelbegrip. ‘Bedrijven zouden veel duidelijker moeten profileren wat zij startende, talentvolle professionals te bieden hebben.’

lees verder

Wel of niet leveren op zondag?

Elcke Bergmans | Supply Chain Management & Procurement

De consument wil flexibiliteit. Shoppen wanneer het kan en het liefst alles dezelfde dag nog in huis hebben. In de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) sector is dit niet anders. Meer en meer supermarkten zijn zondag open. Consumenten willen goed gevulde schappen, altijd! De mate van flexibiliteit leidt tot discussies tussen leveranciers en supermarkten. Wanneer ga je leveren? Een blog van Elcke Bergmans.

lees verder

Struisvogel of zeearend? 1 maand DBA

Marco Rijkhoff | Overig

De Wet DBA is inmiddels een maand in werking. De VAR kan bij het oud papier of keurig ingelijst worden. Dit leidt tot onrust bij zzp'ers, klanten, intermediairs, vakbonden en politiek, want hoe zit die wet nu precies in elkaar? Wat gaat er concreet gebeuren? De impact van de wet is groot en dat geldt ook voor mij persoonlijk. Als accountdirector bij Yacht zit ik er middenin. De eerste maand was dan ook enorm hectisch. Een rollercoaster van presentaties aan klanten, zzp'ers, juristen en nieuw in te regelen opdrachten. Graag deel ik in dit persoonlijke blog mijn ervaringen.

lees verder

Blogs die ertoe doen

Peter Loonstra | Marketing & Communications

Iedereen kan bloggen. Over reizen bijvoorbeeld. Of juist over de dagelijkse beslommeringen. En natuurlijk ook over je eigen vakgebied. Maar hoe zorg je er nou voor dat je blog opvalt en effect heeft? Allereerst staat of valt een blog met een pakkend onderwerp. Gevolgd door een prikkelende opening, een solide opbouw en een pakkende uitsmijter? Een aantal praktische tips.

lees verder

Het gevecht tussen tijdig uitfaseren en incourante voorraad

Martijn Macco | Supply Chain Management & Procurement

Als bedrijf dien je in de implementatiefase van dat artikel, al nagedacht te hebben over de uitfasering. De organisatie moet in control blijven, maar hoe? Welke factoren zijn van invloed op de uitfasering van een artikel? Een blog van Martijn Macco.

lees verder

Doorgaan of stoppen met nieuwe artikelen?

Robert Spaans | Supply Chain Management & Procurement

De introductie van nieuwe artikelen zou veel meer een activiteit moeten zijn van supply chain afdelingen. Te vaak zijn het sales en marketing die bepalen wat er moet gebeuren met als gevolg te veel of te weinig voorraad.

lees verder

Het gevecht tussen voorraden en houdbaarheidsdatum

Martijn Macco | Supply Chain Management & Procurement

De Product Life Cycle (PLC) van een artikel is meer dan ooit van cruciaal belang om enorme voorraadkosten te voorkomen. Deze blog is de eerste in een serie van Martijn Macco. Hij geeft antwoordt op de vraag hoe producten te sturen zijn door de verschillende fasen PLC heen en welke impact dit heeft op het voorraadbeleid.

lees verder