Randstad is voornemens om in Nederland BMC over te nemen en daarmee een sterke #1 positie voor professionals in publieke sector te creëren

Suzan Bloemscheer | Overig, Sociaal Domein

Hoofdpunten: Randstad is voornemens om in Nederland BMC over te nemen voor een ondernemingswaarde van € 65 miljoen // In de afgelopen 12 maanden tot september 2016 heeft BMC een omzet gerealiseerd van circa € 102 miljoen en voegt daarmee circa een derde toe aan de omzet van Yacht Group Nederland BV // Randstad wordt hierdoor de #1 speler voor professionals in de Nederlandse publieke sector // De voorgenomen overname past in Randstads wereldwijde strategische ambitie om te groeien in professional services en zal binnen drie jaar bijdragen aan de economisch toegevoegde waarde.

DIEMEN, 16 december 2016 - Als onderdeel van Randstads wereldwijde strategie om te groeien in het professionals domein (bachelor en master kandidaten), maakt Randstad Holding nv bekend dat haar werkmaatschappij Yacht Group Nederland BV voornemens is BMC over te nemen en daarmee in Nederland een nummer 1-positie in de publieke sector te verwerven. Hiermee wordt beoogd dat BMC het Center of Excellence voor de publieke sector wordt binnen het gezamenlijke Nederlandse professionals bedrijf. De voorgenomen overname is onder voorbehoud van raadpleging van de respectievelijke ondernemingsraden en van goedkeuring door de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

BMC legt zich toe op detachering in en organisatieadvies voor de publieke sector. Lokale overheden (gemeenten) vormen de grootste klantengroep. BMC’s professionals diensten (80% van de omzet) richten zich met name op plaatsingen, detachering, en freelance-diensten voor hoofdzakelijk hoger opgeleide professionals in de publieke sector. Daarnaast richt BMC zich met consultancydiensten ook op onderzoeksprojecten voor de publieke sector en is actief op het gebied van executive search, recruitment en HR consultancy.

Ton Hopmans, Managing Director Yacht: “We zijn verheugd om BMC te verwelkomen binnen ons professionals bedrijf. BMC is een bekende speler met een goede staat van dienst in de publieke sector. Door onze krachten op het gebied van detachering en consultancy te bundelen, zijn we in staat om onze beider klanten beter te bedienen en tegelijkertijd onze professionals mooie kansen te bieden. De toevoeging van BMC’s consultancy diensten versterkt ons vermogen om te adviseren op directieniveau.”

BMC heeft meer dan 900 FTE’s en werkt vanuit drie vestigingen: Amersfoort, Den Haag en Veldhoven. In de afgelopen 12 maanden tot september 2016 is een omzet gerealiseerd van circa € 102 miljoen.

> If you prefer the English version, please click here