round the table

Kennissessie: Succesvol inhuren in een schaarse markt

donderdag 19 mei 2022

Author Image

Gehost door Sonja Mesman

Client Solutions Manager

Header image

De spanning op de arbeidsmarkt is ongekend hoog. Ook in jouw organisatie merk je ongetwijfeld de gevolgen hiervan. Zo wordt meer en meer gebruik gemaakt van externe professionals om noodzakelijke kennis binnen te halen. Hoe organiseer je dit op een goede manier? Hoe zorg je voor rechtmatige inhuur en wat is een fair tarief? Welke technische middelen ondersteunen je in het inhuurproces? Kortom: Hoe zorg je voor grip op inhuur?

Op donderdag 19 mei organiseren wij een kennissessie waarbij onderstaande 4 organisaties toelichten hoe zij, ondanks de schaarste, toch de beste kandidaten aan zich weten te binden. Elke presentatie heeft voldoende ruimte voor vragen en dialoog. 

  • Het UMC Groningen - Willem Benak, Sr Purchaser ICT
  • ABN AMRO Bank - Linda Beugeling, Domain Expert Flex-Staffing
  • Athlon Car Lease International - Dirk Bil, Head of HR Center of Excellence 
  • De BAR organisatie - Annelijn Muskens, Teamleider HR-Advies & Ontwikkeling

Programma 

  • Vanaf 12:00: inloop + lunch
  • 13:00 - 14:00: key note
    Met plenaire bijdrage van HR-trendwatcher Tom Haak
  • 14:00 - 17:00: kennissessies
    Twee rondetafelgesprekken met de sprekers van jouw voorkeur
  • Vanaf 17:00: afsluitende netwerkborrel
    Met een hapje en drankje praten we eind van de middag samen na

Tijd en locatie

Donderdag 19 mei, 2022 12:00  tot  17:30
DUS Utrecht - De Utrechtse Stadsvrijheid. Een creatieve en inspirerende plek waar we jou graag ontmoeten! Sophialaan 1, 3542 AR in Utrecht Bekijk in Google Maps

Over de sprekers

  • Tom Haak, trendwatcher op het gebied van HR  
    Om je te inspireren starten we de bijeenkomst met een bijdrage van Tom Haak, trendwatcher op het gebied van HR. Hij zet je aan het denken over hoe jouw organisatie de bestaande trends juist kan gebruiken om succesvol in te huren.
  • Willem Benak, Sr Purchaser ICT bij UMC Groningen  
    Het academisch ziekenhuis besloot om eind 2020 middels een Europese Aanbesteding inhuur centraal in te richten via een Broker. Dit met als doel grip op wet- en regelgeving, kosten en 100% tijdige voorziening van inhuur vragen. Willem neemt je mee vanaf de interne voorbereiding t/m de status nu, één jaar later.
  • Linda Beugeling, Domain Expert Flex-Staffing bij ABN AMRO Bank 
    Direct na haar komst naar de bank in 2017 is Linda Beugeling gestart met het project ‘grip op inhuur’. Dat project staat als een huis. Linda laat zien hoe, door te werken vanuit een doelgroepenbenadering en multidisciplinaire teams, de vervolgstap ingezet. Die naar Total Talent acquisition (TTA). 
  • Dirk Bil, Head of HR Center of Excellence bij Athlon Car Lease International 
    Vanaf 2020 werkt Athlon met een centrale inhuurdesk, terwijl er daarvoor gebruik werd gemaakt van 2 inhuur Brokers op afstand. Dirk zal in zijn presentatie ingaan op de wijze waarop het inhuurproces momenteel is ingericht bij Athlon en daarbij de ‘lessons learned’ en resultaten met u delen. 
  • Annelijn Muskens, Teamleider HR-Advies & Ontwikkeling bij de BAR organisatie (gemeente Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk) 
    In 2018 koos de BAR organisatie (samen met 8 gemeenten en een uitvoeringsorganisatie werk & inkomen) ervoor om inhuur verder te professionaliseren door het inhuurproces uit te besteden aan 1 intermediair. Annelijn vertelt waarom voor deze centrale oplossing is gekozen, waar staat de BAR-organisatie nu, wat heeft de nieuwe inhuur oplossing hen gebracht en wat zijn de grootste uitdagingen voor de toekomst.